Halaqoh khusus alumni : Menyadari Allah Melalui Nafas mencapai akhlak karimah

Insya Allah selepas kursus di batu pahat 11 march  pada ahad malam  akan ada halaqoh untuk  melatih sabar, ihlas dan syukur melalui nafas. kita sudah mengetahui bahwa nafas adalah kehendak Allah yang paling dekat dengan kita. kita tidak dapat melawan kehendak Allah dan ini dapat dipelajari dari keluar masuknya nafas kita.

Dengan mengenal nafas kita insya Allah akan dapat menjadi terapi jiwa. dengan nafas ini kita akan lebih sabar, akan lebih ihlas dan akan lebih syukur kepada Allah. tentunya cara ini menjadi dambaan setiap insan muslim.

impact atau dampak dari pada latihan ini secara fisik tentunya akan sangat bermanfaat. dengan mengenal nafas maka otomatis nafas akan melamabat dan detak jantung akan melambat sehingga pikiran lebih tenang. keadaan ini tentunya dapat memberikan terapi tersendiri bagi kita terutama jika mengalami sakit jantung, diabetes, dan penyakit penyakit lainnya yang terkait dengan syaraf dan psikis.

Untuk para alumni saya harap kehadirannya di halaqoh ini.

salam

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 thoughts on “Halaqoh khusus alumni : Menyadari Allah Melalui Nafas mencapai akhlak karimah

  1. Alhamdulillah,
    Setinggi-tinggi syukur saya ke hadrat Allah SWT.Dan berbanyak terima kasih kepada Tuan Ustaz.Inilah ilmu yang setinggi-tinggi ilmu yang sepatutnya dituntut .Bagi mereka yang mau mengerti dan PAHAM.

  2. Di mana perlatiahan ini diadakan, kalau boleh Pak Ustaz divideokan latihan ini, bagi mereka yang tak dapat turut serta.

  3. Maaf Pak, pada perkiraan orang Malaysia agak jauh, sebab saya tinggal di Perak ( iaitu di utara semenanjung. Walau bagaimanapun lain kali insyaallah saya akan hadir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *