Kampung bersih hati

Alhamdulllah pesan al qadar seribu bulan telah disampaikan di kaliurang jogja. Kembali kita ke kampung kita yang bersih dan penuh kebahagiaan yaitu kampung bersih hati. Seperti kita kembali menjadi kanak kanak yang diasuh penuh kasih sayang dengan orang tua kita, kita di sayang dipeluk ibu kita, disitu kita merasakan kebahagiaan. Kita pun pada saat itu tidak pernah menjelek jelekkan orang lain, kita fitrah.
Sekarang kembali ke kampung di konsep kembali oleh ustad abu sangkan dengan tujuan agar kita sadar bahwa kita sudah lelah dan letih capek menjadi orang yang jahat, orang sombong, orang yang suka mengeluh…, kita disadarkan untuk mendekat kembali kepada Allah agar hati kita menjadi bahagia dan tentram.

image

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 thoughts on “Kampung bersih hati

  1. Terima kasih pak pur,atas wejangan” yg disampaikan dari jogja.tadi malam kami bisa merasakan daya” pengajaran yg turun di sana,seperti kami ditarik dan disirami sesuatu apa,tapi tidak bisa diungkapkan namun jelas adanya.ya allah semoga acara TOT berjalan lancar aman terkendali… Amiiin ya allah
    sekali lagi terima kasih pak pur.

  2. Assalamualaikum wbt,

    Alhamdulillah,
    “kampung bersih hati” ini maksudnya ialah jiwa kita yang bebas dan bersih daripada sifat-sifat mazmumah menjadikan kita sentiasa fitrah ya Ustaz?.. Dengan keadaan fitrah ini menjadikan kita orang yang sentiasa tenang dan bahagia. Iya kerana kita sudah tidak lagi disibukkan dengan sifat sombong,angkuh,mengeluh,menjelek-jelekkan orang…sebaliknya marilah kesibukan kita hanyalah kesadaran kita ke Allah swt semata-mata. Sebuah penulisan yang ringkas namun penuh bermakna Ustaz.Terima kasih ..

    • waalaikum salam wr wb
      benar Bu Fida, program ini untuk kita yang bersih hatinya atau untuk mereka yang menginginkan hatinya bersih

  3. Alhamdulillah. Semoga suatu masa nanti dapat program ini dijalankan di sini pula ,Ustaz. Amin Ya Allah..InsyaAllah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *