self motivator dengan sujud

tugas hidup adalah bahasa kehendak Allak kepada kita. ikuti kehendak itu dengan berserah dan bersujud. dalam sholat kita bersujud , kita sujudkan jiwa kita untuk memenuhi atau bersiap menjalankan tugas hidup yang sudah diamanahkan kepada kita, entah sebagai orang tua, entah sebagai guru, murid, pedagang dan lain sebagainya. kekuatan sujud dan berserah inilah yang akan menjadi kekuatan spiritual yang akan menggerakkan diri kita untuk semangat dan bekerja dengan sungguh sungguh. inilah kekuatan sujud

0 thoughts on “self motivator dengan sujud

  1. Sebagai hamba, ada ketika kita merasa diri diberi kekuatan olehNya buat menjalani hidup, namun ada ketika terasa diri hampir rebah buat meneruskan perjalanan….
    sedih & duka amat menyesakkan dada, seolahnya ingin terbang ke dunia lain ,alhamdulillah ,sewaktu dilanda duka, saya mengadu kpd guru saya, lalu saya dinasihatkan supaya meluahkan segala kebuntuan ketika bersujud.
    Alhamdulillah,saya benar2 setuju dgn pendapat Pak Setiyo bahawa kita bisa menjana kekuatan spiritual dengan bersujud kerana saya telah mencoba dan menikmatinya dimana saya telah dikurniakan kekuatan & semangat melalui 2 rakaat nafilah yang ketika sujudnya saya luahkan segala kesedihan , kekusutan yang melanda.
    Lalu…Allah pun mengurniakan sakinahNya .
    Hanya Engkau yang layak dipuji Ya Allah.
    Limpahkan kami kasihsayangMu buat kami terus
    mendapat kekuatan sujud………..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *